Algemene voorwaarden

Artikel 1: Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.1 Linde’s Huisdierenoppasservice zijnde de opdrachtnemer

1.2 Onder de opdrachtgever wordt verstaan: de eigenaar die tegen betaling aan Linde’s Huisdierenoppasservice opdracht geeft zijn/haar huisdieren te verzorgen


Artikel 2: Algemeen

2.1 De voorwaarden zijn van toepassing op de oppasopdracht, tenzij daar uitdrukkelijk van is afgeweken. Het is alleen mogelijk om af te wijken van de voorwaarden als dit schriftelijk is vastgelegd in het intakeformulier.

2.2 Linde’s Huisdierenoppasservice behoudt zich te allen tijde het recht voor om de voorwaarden en de tarieven te wijzigen. Wijzigingen worden tijdig bekent gemaakt op de website. Voor de duur van een reeds bestaand intakeformulier worden de dan geldende voorwaarden en/of tarieven gehandhaafd.

2.3 Indien een of meerdere bepalingen in deze voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn verklaard of vernietigd worden, dan blijven deze voorwaarden volledig van toepassing.


Artikel 3: Verzorging en diensten

3.1 Linde’s Huisdierenoppasservice verzorgt zoals afgesproken en vastgelegd in het intakeformulier alle aanwezige huisdieren

3.2 Linde’s Huisdierenoppasservice verzorgt de huisdieren zoals overeengekomen is tijdens het kennismakingsgesprek en vastgelegd is in het intakeformulier.

3.3 Bij de standaardprijs van het oppassen is het volgende inbegrepen: het kennismakingsgesprek, de dagelijkse zorg voor het huisdier, de kattenbak schoonhouden en de voerbakken schoonhouden.

3.4 Linde's Huisdierenoppasservice hanteert afzonderlijke tarieven voor extra dienstverlening: toedienen van medicatie, kamerplanten water geven, tuin sproeien, planten in tuin of op balkon watergeven, afvalcontainer buiten zetten, dierenartsbezoek. Deze tarieven worden na beoordeling tijdens het kennismakingsgesprek door Linde's Huisdierenoppasservice bepaald.

3.5 Linde's Huisdierenoppasservice maakt voor een oppasopdracht gebruik van een intakeformulier dat tevens dienst doet als oppascontract.

3.6 In principe worden de werkzaamheden van Linde's Huisdierenoppasservice door één persoon uitgevoerd. In geval van overmacht zorgt Linde's Huisdierenoppasservice voor een betrouwbare en ervaren vervanger. Linde's Huisdierenoppasservice zal de opdrachtgever hiervan zo snel mogelijk van op de hoogte stellen.


Artikel 4: Gezondheid huisdieren

4.1 Linde's Huisdierenoppasservice zal bij constatering van ziekte van het huisdier contact met opdrachtgever en/of de contactpersoon van de opdrachtgever opnemen. In overleg wordt besloten of Linde's Huisdierenoppasservice een dierenarts, zal consulteren. De dierenartskosten komen voor rekening van de opdrachtgever.

4.2 Indien Linde's Huisdierenoppasservice de ziekte of kwaal van het huisdier spoedeisend acht, handelt Linde's Huisdierenoppasservice altijd eerst in het belang van het dier, voordat Linde's Huisdierenoppasservice contact met opdrachtgever opneemt.

 

Artikel 5: Rechten en plichten opdrachtgever

5.1 De opdrachtgever dient Linde's Huisdierenoppasservice van alle informatie te voorzien die nodig is voor een goede goede verzorging van het huisdier.

5.2 De opdrachtgever ziet erop toe dat het huis waar de te verzorgen huisdier(en) zich bevindt/bevinden toegankelijk is voor Linde's Huisdierenoppasservice en dat de toegangsdeur, sleutel en slot goed functioneren.

5.3 De opdrachtgever dient een contactpersoon aan te wijzen en deze te informeren over de opdracht die de opdrachtgever aan Linde's Huisdierenoppasservice verstrekt. De contactpersoon dient in bezit te zijn van een sleutel. Dit in verband met noodsituaties. De opdrachtgever dient de contactgegevens van de contactpersoon aan Linde's Huisdierenoppasservice te geven, voordat de oppasperiode daadwerkelijk gestart is.

5.4 De opdrachtgever dient ook eventuele logé(e)s, werklieden en andere sleutelhouders op de hoogte te stellen van de oppasperiode en afspraken met Linde's Huisdierenoppasservice.

5.5 De opdrachtgever zorgt ervoor dat alle noodzakelijke en afgesproken middelen die Linde's Huisdierenoppasservice nodig heeft tijdens de oppasperiode aanwezig zijn. Linde's Huisdierenoppasservice behoudt zich het recht voor om naar beste inzicht middelen aan te schaffen indien de opdrachtgever zich niet aan de gemaakte afspraak heeft gehouden. De hiervoor gemaakte kosten zijn voor de opdrachtgever.

5.6 De opdrachtgever dient het huis waar de te verzorgen huisdier(en) zich bevindt/bevinden zodanig achter te laten dat de huisdier(en) zich niet kunnen verwonden en/of kostbaarheden kunnen vernielen.

5.7 Bij latere thuiskomst dan is afgesproken dient de opdrachtgever Linde's Huisdierenoppasservice zo spoedig mogelijk via telefoon, sms/whatsapp of e-mail te informeren indien verlenging van de oppasduur gewenst is. Ook in geval van eerdere thuiskomst dan afgesproken dient de opdrachtgever dit zo spoedig mogelijk via telefoon, sms/whatsapp of e-mail contact aan Linde's Huisdierenoppasservice te laten weten, zodat kan worden afgesproken wat de laatste oppasdag wordt. Indien de opdrachtgever drie of meer dagen eerder thuiskomt dan overeengekomen brengt Linde's Huisdierenoppasservice daarvan twee oppasdagen in rekening.

 

Artikel 6: Rechten en plichten Linde’s Huisdierenoppasservice

6.1 Linde's Huisdierenoppasservice verplicht zich om naar beste inzicht en vermogen het huisdier van de opdrachtgever te verzorgen, zoals afgesproken is met de opdrachtgever.

6.2 Linde's Huisdierenoppasservice zal het huis van opdrachtgever achter laten in, voor zover mogelijk, dezelfde staat als waarin het huis bij de aanvang van de oppas was.

6.3 Linde's Huisdierenoppasservice stelt de  opdrachtgever dan wel contactpersoon op de hoogte, indien zij het vermoeden heeft van gevaarlijke of verdachte omstandigheden in de woning waar de te verzorgen huisdier(en) verblijft/verblijven.

6.4 De opdrachtgever wordt, indien en zo frequent als afgesproken, door Linde's Huisdierenoppasservice per e-mail/whatsapp op de hoogte gehouden van de toestand van de huisdier(en) gedurende de oppasperiode.

6.5 Linde's Huisdierenoppasservice behoudt zich het recht voor zonder het geven van redenen een oppasverzoek te weigeren.

 

Artikel 7: Aansprakelijkheid

7.1 De opdrachtgever is wettelijk aansprakelijk voor de materiële en immateriële schade die zijn/haar huisdier(en) toebrengt/toebrengen aan anderen, of aan de eigendommen van anderen.

7.2 De opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade die Linde's Huisdierenoppasservice ondervindt indien de opdrachtgever zijn/haar verplichtingen zoals afgesproken in het intakeformulier niet, niet volledig of niet tijdig nakomt.

7.3 De opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade die zijn/haar huisdier(en) ondervinden indien de  opdrachtgever zijn/haar verplichtingen zoals afgesproken in het intakeformulier niet, niet volledig of niet tijdig nakomt.

7.4 Linde's Huisdierenoppasservice is niet aansprakelijk voor ziekte en/of overlijden van het huisdier.

7.5 Linde's Huisdierenoppasservice is niet aansprakelijk voor weggelopen huisdieren die buiten mogen zijn tijdens de afwezigheid van de opdrachtgever.

7.6 Linde's Huisdierenoppasservice is niet aansprakelijk voor besmetting van het huisdier met parasieten.

7.7 Linde's Huisdierenoppasservice is niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of andere schade aan/in de woning van de opdrachtgever tijdens diens afwezigheid, met uitzondering van door Linde's Huisdierenoppasservice zelf direct veroorzaakte schade.

7.8 Indien door overmacht Linde's Huisdierenoppasservice niet bij machte is om de verzorging uit te voeren en geen vervanging kan regelen, brengt Linde's Huisdierenoppasservice de opdrachtgever of het contactpersoon hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. Eventuele schade als gevolg hiervan kan niet verhaald worden op Linde's Huisdierenoppasservice. Indien over de niet geleverdt oppasperiode reeds is betaald, zorgt Linde's Huisdierenoppasservice voor restitutie van de betaling over die periode.

7.9 Indien Linde's Huisdierenoppasservice aansprakelijk zou kunnen worden gehouden voor enige schade die de opdrachtgever lijdt als gevolg van het niet nakomen van de in de Voorwaarden genoemde verplichtingen (uitgezonderd gevallen van overmacht), blijft de schadevergoeding te allen tijde beperkt tot maximaal het totaal van de in het intakeformulier overeengekomen kosten.

 

Artikel 8: Annuleren, tussentijds stopzetten, ontbinden

8.1 Tot twee dagen voor aanvang van de oppasperiode mag de oppasopdracht kosteloos geannuleerd worden door de opdrachtgever. Wanneer de oppasopdracht minder dan twee dagen voor aanvang van de oppasperiode geannuleerd wordt, wordt 50% van de totale kosten in rekening gebracht.

8.2 Indien de oppasperiode al is ingegaan, kan de opdrachtgever de oppasopdracht voor de resterende oppasperiode annuleren, maar indien de annulering drie of meer dagen betreft dan afgesproken, kan Linde's Huisdierenoppasservice over de geannuleerde oppasperiode nog twee oppasdagen in rekening brengen.

8.3 Indien derden ongevraagd en zonder overleg met Linde's Huisdierenoppasservice de verzorging van het huisdier op zich nemen, blijft Linde's Huisdierenoppasservice toch de gehele overeengekomen oppasperiode bezoeken afleggen en blijft voor de opdrachtgever de betalingsverplichting bestaan.

8.4 Linde's Huisdierenoppasservice is bevoegd het intakeformulier te ontbinden indien bij aanvang van de oppas blijkt dat de opdrachtgever zodanige verplichtingen uit het intakeformulier niet, niet volledig of niet tijdig is nagekomen dat de verzorging daardoor onmogelijk of onverantwoord is. Linde's Huisdierenoppasservice stelt de opdrachtgever en/of contactpersoon hiervan zo snel mogelijk op de hoogte.

Indien Linde's Huisdierenoppasservice door bovengenoemde nalatigheid van de opdrachtgever genoodzaakt is het intakeformulier te ontbinden, is Linde's Huisdierenoppasservice op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade die daardoor direct of indirect ontstaat en blijft voor de opdrachtgever de volledige betalingsverplichting bestaan.

 

Artikel 9: service gebied

9.1 Het servicegebied van Linde's Huisdierenoppasservice omvat het Gooi.

9.2 De opdrachtgever die woonachtig is in een betaald parkeren zone dient ervoor te zorgen dat Linde's Huisdierenoppasservice beschikking krijgt over een parkeerkaart. Indien dit niet mogelijk is worden de parkeerkosten doorberekend aan de opdrachtgever.

 

Artikel 10: Tarieven, betalingen, incasso

10.1 De tarieven staan vermeld op de website en worden tevens besproken tijdens het intakegesprek.

10.2 Op nationaal erkende feestdagen wordt er een toeslaf per bezoek berekend.

10.3 De opdrachtgever kan de volledige betaling voorafgaand aan de oppasperiode voldoen.

10.4 Bij het terugbrengen van de sleutel, minimaal binnen zeven dagen na afloop van de oppasperiode doet Linde's Huisdierenoppasservice aan de opdrachtgever een eindafrekening toekomen en eventuele aftrek en/of meerkosten (bijvoorbeeld aanschaf dierbenodigdheden, dierenartsbezoek en extra of minder oppasdagen). Betaling van de kosten dient zo mogelijk direct, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de eindafrekening door de opdrachtgever te worden voldaan.

10.5 De opdrachtgever heeft niet het recht om eenzijdig de betaling van de restantkosten op de eindafrekening op te schorten of te minderen indien hij/zij bezwaren heeft tegen de hoogte daarvan.

10.6 Indien de opdrachtgever de kosten op de eindafrekening niet, niet tijdig of niet volledig betaalt ontvangt hij/zij van Linde's Huisdierenoppasservice een betalingsherinnering. Indien opdrachtgever niet binnen 14 dagen na ontvangst van deze herinnering alsnog aan zijn/haar betalingsverplichting voldoet, ontvangt hij/zij van Linde's Huisdierenoppasservice een aanmaning waarbij de eindafrekening is verhoogd met € 10,- voor administratiekosten.

Indien opdrachtgever ook dan nog in gebreke blijft, kan Linde's Huisdierenoppasservice de vordering uit handen geven aan een incassobureau, waarvan alle redelijke kosten ook voor rekening van de opdrachtgever komen.


Artikel 11: Privacy en toepasselijk recht

11.1 Persoonlijke gegevens van de opdrachtgever worden uitsluitend door Linde's Huisdierenoppasservice zelf gebruikt en nooit aan derden verstrekt.

11.2 Sleutels worden door Linde's Huisdierenoppasservice nooit voorzien van adresgegevens van de opdrachtgever.

11.3 Op het intakeformulier en deze voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.

11.4 Partijen zullen eerst een beroep op een rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.